آبگرمکن صنعتی

آبگرمکن صنعتی گازوئیلی

مشخصات مشعل گازوئیلی ایران رادیاتور گروه تیما صنعت آبگرمکن صنعتی گازوئیلی یکی از انواع تجهیزات انتقال حرارت است. این محصول یک تجهیز جهت تامین آبگرم مصرفی و بهداشتی به صورت مستقیم با استفاده از سوخت گازوئیل است. آبگرمکن‌های صنعتی سیستم تامین آبگرم به صورت شعله مستقیم هستند. این دستگاه‌ها عملکردی همانند دیگ آبگرم داشته اما آبگرم مورد نیاز را در مخزن خود به صورت ذخیره نگه خواهد داشت. این آبگرمکن دارای دو نوع ایستاده و افقی است. دستگاه مورد نظر از ظرفیت 300 لیتر تا 10000 لیتری قابل تولید است.

آبگرمکن صنعتی مشعل دار

آبگرمکن صنعتی مشعل دار

آبگرمکن صنعتی گازوئیلی چیست؟

آبگرمکن صنعتی مشعل‌دار یا در اصطلاح آبگرمکن کارواشی را با استفاده از مشعل گازی، گازوئیلی و دوگانه سوز میتوان مورد استفاده قرار داد. معمولا در محل‌هایی که لوله کشی گاز هنوز انجام نشده است آبگرمکن گازوئیلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پس از مشخص کردن ظرفیت دستگاه، نوبت به انتخاب مشعل و تامین سوخت آن خواهد رسید. معمولا مشعل ظرفیت معادل با 1.3 برابر ظرفیت حرارتی مخزن خواهد داشت. باتوجه به ارزش سوخت مورد نظر و مقدار تولید انرژی آن، مقدار سوخت مورد نیاز برای تامین حرارت دستگاه مشخص خواهد شد.

برای آبگرمکن صنعتی گازوئیلی یک عدد مخزن سوخت، جهت ذخیره سوخت مورد نیاز مشعل در نظر گرفته خواهد شد. حجم این مخزن با توجه به میزان مصرف مشعل تعیین خواهد شد.

 

جدول مشخصات مشعل گازوئیلی ایران رادیاتور

انتخاب مشعل مناسب برای آبگرمکن اهمیت بالایی دارد. درصورت انتخاب کردن مشعل با ظرفیت بالاتر از ظرفیت آبگرمکن، مشعل به درستی عمل نخواهد کرد و خاموش خواهد شد. در صورت کم کردن مقدار سوخت ورودی به مشعل راندمان کاری آن کاهش پیدا خواهد کرد. انتخاب مشعل با ظرفیت پایین‌تر باعث گرم نشدن آب در زمان در نظر گرفته شده خواهد شد.

ایران رادیاتور یکی از برندهای محبوب و مناسب تولیدکننده انواع مشعل است. جدول مشخصات مشعل‌های گازوئیلی ایران رادیاتور در عکس زیر مشخص شده است. با داشتن توان حرارتی هر دستگاه مصرف سوخت دستگاه نیز قابل تعیین است.

 

مشخصات مشعل گازوئیلی ایران رادیاتور

 

جنس بدنه آبگرمکن صنعتی گازوئیلی

آبگرمکن صنعتی یکی از تجهیزات انتقال حرارت است که در یک سیکل بسته عملیات تامین آبگرم مصرفی را برعهده دارد. عملکرد دستگاه در یک سیکل بسته باعث شده تا این محصول در دسته بندی مخازن تحت فشار نیز قرار بگیرد. این دستگاه با جنس بدنه آهنی تولید شده است. ورق فولادی با مشخصه ST37 یا A516، ورق فولاد ضدزنگ با مشخصه SS304 یا SS316 و همچنین ورق گالوانیزه گرم با پایه فولادی نیز جهت تولید این دستگاه مورد استفاده است. در صورت تولید این دستگاه با جنس گالوانیزه و استاندارد باید بدنه دستگاه با ورق فولادی تولید و بعد پوشش دهی انجام شود.

این دستگاه دارای یک عدد آتشکده و یک عدد دوکش است. آتشکده و دودکش دستگاه به دلیل ارتباط مستقیم با شعله مشعل از لوله بدون درز تولید شده است.

 

آیا امکان تعویض نوع مشعل این دستگاه وجود دارد؟

آبگرمکن صنعتی در سه نوع گازی، گازوئیلی و دوگانه سوز تولید شده است. تامین حرارت با مشعل انجام شده و درصورت نیاز قابلیت تعویض نوع مشعل نیز وجود دارد و مشکلی برای سیستم پیش نخواهد آمد.

 

مطالب مرتبط

1 نظر در “آبگرمکن صنعتی گازوئیلی

  1. صابر زارعی گفت:

    آیا به صورت دوگانه سوز هم وجود داره یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *