آبگرمکن صنعتی

آبگرمکن صنعتی استخر

آبگرمکن صنعتی یکی از تجهیزات گرمایش مستقیم است که در دسته بندی تجهیزات موتورخانه تولید شده است. آبگرمکن صنعتی استخر دارای یک مخزن جهت نگهداری آب و گردش آب و یک عدد مشعل است. گرمایش سیستم استخر به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام خواهد شد. در سیستم گرمایش مستقیم آب استخر به صورت مستقیم با حرارت شعله به دمای مورد نظر خواهد رسید. سیستم گرمایش غیرمستقیم، آب استخر وارد یک مبدل حرارتی شده و آب داخل آبگرمکن به صورت غیرمستقیم آب راه به دمای مورد می‌رساند.

 

آبگرمکن صنعتی استخر

آبگرمکن صنعتی استخر ، آبگرمکن صنعتی مشعل دار و برقی ، لیست قیمت خرید فروش آبگرمکن صنعتی

 

آبگرمکن استخر گرمایش مستقیم

در سیستم گرمایش استخر به صورت مستقیم از یک عدد آبگرمکن صنعتی یا دیگ آبگرم استفاده خواهد شد. سیستم گرمایش مستقیم معمولا نیاز به یک مخزن با حجم بالا نداشته و با محاسبه دبی حجم مخزن مورد نظر تعیین خواهد شد. آب استخر در این دستگاه به صورت مداوم گردش داشته و با برخورد حرارت به صورت مستقیم آب استخر در زمان مشخص و در نظر گرفته شده به دمای مورد نظر خواهد رسید.

دیاگرام گرمایش استخر

دیاگرام گرمایش استخر با استفاده از آبگرمکن صنعتی یا دیگ گرمایش مستقیم

سیستم گرمایش استخر

در سیستم موتورخانه استخر معمولا سیکل گرمایش استخر به صورت جداگانه است. به این صورت که یک عدد پمپ جهت مکش آب استخر برای گرمایش در نظر گرفته شده است. پس از مکش آب توسط پمپ آب وارد مبدل یا دیگ آبگرم خواهد شد. در سیستم گرمایش استخر به صورت مستقیم ابتدا آب وارد فیلترشنی شده و پس از تصفیه وارد دیگ آبگرم خواهد شد.

 

جنس آبگرمکن صنعتی استخر

بدنه آبگرمکن صنعتی معمولا از ورق فولادی یا گالوانیزه است. جهت جلوگیری و کاهش اثر خوردگی معمولا آبگرمکن صنعتی استخر با استفاده از ورق گالوانیزه گرم با پوشش اپوکسی صنعتی تولید خواهد شد. در این سیستم کلرزنی و اضافه کردن کردن مواد شیمیایی بعد از آبگرمکن در نظر گرفته شده است. اما استفاده از این دستگاه به دلیل بالا بودن مواد شیمیایی توصیه نمیشود. بدنه یا همان مخزن آبگرمکن صنعتی استخر در دسته بندی مخازن تحت فشار است که طبق استاندارد ASME تولید خواهد شد. با در نظر گرفتن فشار کاری پمپ و سیستم ضخامت دستگاه طبق این استاندارد قابل مشخص شدن است.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “آبگرمکن صنعتی استخر

  1. محمدرضا الیاسی گفت:

    آبگرمکن می‌تونه آب یک استخر رو گرم کنه؟؟

  2. سپهر فرنودی گفت:

    از استیل 304 هم میشه استفاده کرد برای این آبگرمکن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *