آبگرمکن صنعتی

آبگرمکن صنعتی ایستاده

آبگرمکن صنعتی ایستاده 

آبگرمکن صنعتی از جمله تجهیزات انتقال حرارت است که برای تامین آب گرم مصرفی و بهداشتی در راندمان و حجم بالا استفاده می‌شود.

درواقع عملکرد آبگرمکن صنعتی ایستاده مشابه عملکرد آبگرمکن های خانگی است با این تفاوت که از آبگرمکن صنعتی در کارخانه ها، بیمارستان ها، استخرهای عمومی و … که نیاز به تامین آب گرم در حجم و سرعت بالا دارد استفاده می‌شود.

انواع آبگرمکن صنعتی

آبگرمکن های صنعتی را میتوان به دو صورت آبگرمکن صنعتی ایستاده و آبگرمکن صنعتی خوابیده ساخت که آبگرمکن صنعتی خوابیده از راندمان بالاتری برخوردار است و توصیه اول به استفاده از آبگرمکن صنعتی افقی یا خوابیده است اما در شرایطی که فضای نصب مناسب برای نصب آبگرمکن صنعتی افقی وجود نداشته باشد از آبگرمکن صنعتی ایستاده استفاده میکنیم.

 

ابعاد آبگرمکن صنعتی

آبگرمکن صنعتی ایستاده و آبگرمکن صنعتی خوابیده در ابعاد با استاندارد های از پیش تعیین شده تولیید می‌شوند که به عنوان مثال استفاده از ابعاد 1 متر به جای 1.1 متر به دلیل اینکه ورق گالوانیزه 1 متر در بازار وجود دارد بدنه آبگرمکن صنعتی شما یک تکه ساخته شده و جوشکاری کمتری نیاز دارد که ما در تیم فنی مهندسی تیما صنعت این ابعاد را از پیش نقشه کشی کرده ایم و در لیست زیر اختیار شما گذاشته ایم.

ساخت آبگرمکن صنعتی ایستاده

آبگرمکن صنعتی ایستاده از نوع مخازن تحت فشار است که در ساخت این آبگرمکن صنعتی باید از ورق گالوانیزه گرم یا استیل برای مصارف بهداشتی استفاده کرد تا آب خروجی از آبگرمکن کدر نشود و دارای زنگ آب نباشد و برای مصارف دیگر همچون آبگرمکن کارواش نیز میتوان از ورق فولاد نیز استفاده کرد.

در طراحی و ساخت آبگرمکن صنعتی ایستاده معمولا ضخامت عدسی ها را یک الی 2 میلی متر بیشتر از بدنه آن در نظر می‌گیریم زیرا طبق تجربه تیم ما همیشه بیشترین فشار روی عدسی های آبگرمکن وارد است و قابل توجه است که بدنه این آبگرمکن ها بسته به کاربرد آن باید قابلیت تحمل دما تا فشار 4 بار را داشته باشد.

ما درگروه فنی مهدسی تیما صنعت آبگرمکن های صنعتی را از نظر منبع تامین انرژی به 3 شکل آبگرمکن صنعتی برقی، آبگرمکن صنعتی مشعل دار گازی، آبگرمکن صنعتی مشعل دار گازوئیلی تولید می‌کنیم.

در مدل آبگرمکن صنعتی برقی ما نیاز به یک تابلو برق تک فاز یا 3 فاز برای اتصال برق به المنت های برقی که توسط چند عدد بوشن به بدنه آبگرمکن صنعتی ایستاده ما متصل شده است نیاز داریم  این در حالی است که در آبگرمکن های صنعتی مشعل دار از یک مشعل و یک لوله آتش دان تک پاس برای آبگرمکن صنعتی ایستاده و یک لوله تک پاس یا دوپاس برای آبگرمکن صنعتی خوابیده استفاده می‌شود.

در طراحی و ساخت آبگرمکن صنعتی ایستاده همیشه آب ورودی را از پایین مخزن و آب خروجی را از بالای مخزن خارج میکنیم زیرا حرارت همیشه از سمت پایین به بالا حرکت می‌کند پس آبی که در بالای مخزن ما است دمای بالاتری نسبت به آب پایین مخزن دارد و از همین رو برای کنترل کیفیت دمای خروجی آب محل نصب ترموستات مستغرق را در قسمت خروجی آب یعنی بالای مخزن در نظر می‌گیریم.

 

 

 

 

 

 

 

1 نظر در “آبگرمکن صنعتی ایستاده

  1. قدرتی گفت:

    داداش تفاوت این یکی یا آبگرمکن صنعتی مشعل دار چیه؟ تفاوت
    قیمتش چقدره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *