کویل هواساز شهرداری هشتگرد: پروژه‌ای که ملاحظه می‌کنید مربوط به نوسازی دستگاه هواساز در سیستم تهویه مطبوع شهرداری هشتگرد است. در ابتدا کارفرما محترم شهرداری شهر هشتگرد درخواست تعویض دستگاه‌های هواساز را داشت که با توجه به بررسی کارشناسان ما از پروژه و ارائه پیشنهادات و قیمت‌ها تصمیم بر آن شد که فن سرویس شود و همچنین کویل‌های سرمایشی، گرمایشی و پیش گرمایش هم به دلیل فرسودگی تعویض گردند. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور خلاصه در مورد دستگاه هواساز و کویل هواساز اطلاعات کلی به دست آورید و همچنین از مراحل مختلف اجرای پروژه و ساخت کویل‌ها آگاه شوید.

کویل هواساز سرمایشی و گرمایشی شهرداری هشتگرد

دستگاه هواساز چیست و چه اجزایی دارد؟

  1. دستگاه هواساز یکی از مهم‌ترین یونیت‌های سیستم‌های تهویه مطبوع است. این دستگاه بر سر راه آب بویلر، چیلر و کانال‌های هوا قرار دارد. در اصل وظیفه اصلی این دستگاه فیلتراسیون و تنظیم دمای هوای ورودی به فضای تهویه شده است. شکل زیر را ملاحظه بفرمایید.

دیاگرام کارکرد دستگاه هواساز

در شکل بالا اجزای تشکیل دهنده یک دستگاه هواساز را به طور شماتیک ملاحظه می‌کنید:

  1. بدنه دستگاه هواساز و کانال‌ها: ساختمان اصلی دستگاه هواساز بدنه آن است که تمامی تجهیزات درون آن قرار می‌گیرند. کانال‌ها هم راه‌های ارتباطی و انتقال هوا هستند.
  2. دریچه ورودی: دریچه ورودی که هوای تازه و هوای برگشتی از طریق آن وارد دستگاه می‌شود.
  3. فیلترها: یکی از وظایف دستگاه‌های هواساز فیلتراسیون و نتظیم رطوبت هوای تهویه شده است که این وظیفه را فیلترهایی که در ابتدای دستگاه قرار دارند بر عهده دارند.
  4. کویل‌های هواساز: یکی از اصلی‌ترین تجهیزات دستگاه هواساز، کویل هواساز است که وظیفه انتقال حرارت و تنظیم دمای هوا را برعهده دارد. به طور معمول سه نوع کویل هواساز درون دستگاه هواساز وجود دارد: کویل پیش گرمایش، کویل گرمایشی و کویل سرمایشی. برای مشاهده توضیحات کامل در مورد محصول کویل هواساز کلیک کنید.
  5. فن دستگاه: که وظیفه سیرکوله هوا درون فضای ساختمان و کانال‌ها را برعهده دارد.
  6. دریچه خروجی: پس از انجام فیلتراسیون و تبادل حرارت هوا از طریق دریچه خروجی خارج می‌شود و از طریق کانال‌ها به فضای ساختمان فرستاده می‌شود.

کویل هواساز چه کاربردی دارد؟

کویل هواساز یک نوع مبدل حرارتی هوا به آب است. در اصل در این نوع مبدل حرارتی آب سرد و یا گرم وارد لوله‌های مسی می‌شود و هوای ورودی با عبور از فین‌ها و برخورد با لوله‌‌های مسی و تبادل حرارت وارد فضا ساختمان، کارخانه، سوله و… می‌شود. کویل هواساز مانند یک رادیاتور عمل می‌کند. اگر تمایل دارید درباره کویل هواساز به طور دقیق‌تر اطلاعات کسب کنید شما را به محصول کویل هواساز تیماصنعت ارجاع می‌دهیم.

مشخصات مورد نیاز برای ساخت کویل هواساز

کویل هواساز هم مانند هر تجهیز دیگری نیازمند یکسری اطلاعات و اندازه‌ها برای ساخت دقیق است. این مشخصات و ابعاد می‌بایست توسط کارشناس و به صورت دقیق اندازه گیری شود تا در موقع ساخت و مونتاژ بر روی دستگاه هواساز مشکلی رخ ندهد. درصورتی که امکان اندازه‌گیری دقیق وجود ندارد پیشنهاد می‌شود که برای ساخت دقیق‌تر کویل قبلی به گارکاه تیماصنعت ارسال شود تا کویل جدید به صورت دقیق ساخته شود. اما به طور کلی برای برآورد قیمت یک کویل هواساز اطلاعات زیر مورد نیاز است:(اطلاعات مربوط به این پروژه)

  • سایز لوله مسی: ۵/۸ اینچ
  • تعداد ردیف کویل: ۲ ردیفه
  • ارتفاع مفید فین: ۱۴۸ سانتیمتر(۳۹ لوله)
  • طول مفید فین: ۱۲۷ سانتیمتر
  • جنس و سایز کلکتور: 2.5/8 اینچ مسی
  • ضخامت لوله مسی: ۰/۴۵ میلیمتر
  • ضخامت ورق: ۱میلیمتر
  • تراکم فین کویل: ۱۰ فین در اینچ

صفر تا صد مراحل پروژه ساخت و تعویض کویل هواساز شهرداری هشتگرد

صفر تا صد کویل هواساز شهرداری هشتگرد

کویل هواساز

اولین مرحله سفارش کویل شما برآورد قیمت است. پس از مشخص شدن قیمت با توجه به اطلاعات دریافتی از کارفرما نوبت به ارائه پیش فاکتور می‌رسد. در صورت تایید پیش فاکتور از سوی کارفرما استارت ساخت کویل هواساز توسط گروه تولیدی تیماصنعت زده می‌شود. در ویدیوی زیر صفر تا صد مراحل ساخت یک کویل هواساز را به شما عزیزان نمایش می‌دهیم. پس از انجام عملیات ساخت، کویل‌ها  در فشار کاری ۶ بار تست می‌شوند تا از آب بند بودن سیستم اطمینان حاصل شود. سپس مراحل بسته بندی و تحویل به مشتری انجام می‌شود.

فروشگاه اینترنتی کاریزپول