آبگرمکن صنعتی شرکت غفاری

آبگرمکن صنعتی شرکت غفاری یکی از پروژه‌های اجرایی گروه تولیدی تیماصنعت است. ظرفیت این آبگرمکن ۵۰۰ لیتر است. شرکت غفاری یکی از شرکت‌های قدیمی و بزرگ در زمینه تولید چسب و مواد شیمیایی است. این شرکت برای شستوشوی راکتورهای شیمیایی خود بعد از تخلیه فرآورده نیاز به آب ۸۰ درجه سانتیگراد داشت. با توجه به میزان مصرف و دمای آبی که مورد نیازشان بود آبگرمکن صنعتی ۵۰۰ لیتری با مشعل F88 به خوبی پاسخگوی نیازشان است.

آبگرمکن صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

آبگرمکن صنعتی جزو مخازن تجت فشار در صنعت به شمار می‌رود. از آبگرمکن صنعتی برای تامین آبگرم مصرقی در کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، رستوران‌ها، کارواش‌ها و… استفاده می‌شود. هر کجا که احداث موتورخانه مرکزی از لحاظ هزینه‌ای به صرفه نباشد و به سیستمی با راندمان بالاتر برای تامین آبگرم مصرفی نیاز باشد، استفاده از آبگرمکن صنعتی بهترین روش است. جنس ورق مورد استفاده در آبگرمکن صنعتی فولاد ST37‌ گالوانیزه شده و یا استنلس استیل ۳۰۴ یا ۳۱۶ است. به طور معمول آبگرمکن صنعتی گالوانیزه استفاده می‌شود اما در پروژه‌هایی که میزان خوردگی بالاست آبگرمکن صنعتی استیل کار می‌شود.

انواع آبگرمکن صنعتی از لحاظ منبع انرژی

آبگرمکن صنعتی از لحاظ منبع تامین انرژی به دو روش تقسیم می‌شود:

  1. آبگرمکن صنعتی مشعل دار: در این نوع آبگرمکن می‌تواند به صورت عمودی و یا افقی باشد، لوله‌های آتشکده و دودکش در درون مخزن تعبیه شده‌اند. مشعل داخل این لوله‌ها می‌دمد و لوله‌ها گرم می‌شوند. آب درون مخزن هم با بیرون لوله برخورد می‌کند. از این طریق انرژی گرمایی به آب درون مخزن منتقل می‌شود و آب گرم می‌شود. در اصل منبع تامین انرژی گرمایی در این نوع از آبگرمکن‌ها سوخت فسیلی است. سوخت مشعل می‌تواند گاز و یا گازوئیل باشد.
  2. آبگرمکن صنعتی برقی: در این نوع آبگرمکن که معمولا به صورت عمودی ساخته می‌شود، المنت‌ها وظیفه گرم کردن آب درون مخزن را برعهده دارند. به تعداد المنت‌ها بوشن بر روی مخزن جوش داده می‌شود تا المنت‌ها بر روی آن بسته شود. المنت‌ها بسته به برق تامینی کارفرما می‌تواند تکفاز و یا سه فاز باشد. آبگرمکن صنعتی برقی سه فاز به تابلو برق فرمان نیاز دارد در صورتی که به طور معمول برای آبگرمکن صنعتی برقی تکفاز تابلوبرق در نظر گرفته نمی‌شود. در اصل منبع تامین انرژی گرمایی در این نوع از آبگرمکن‌ها انرژی الکتریکی است.

مشخصات و چالش‌های آبگرمکن صنعتی پروژه غفاری

آبگرمکن صنعتی شرکت غفاری

  • آبگرمکن صنعتی مشعل دار ایستاده به ظرفیت ۵۰۰ لیتر
  • ساخته شده از ورق گالوانیزه گرم فولاد مبارکه
  • قطر عدسی ۶۳ سانتیمتر از نوع TORI-SPHERICAL به ضخامت ۶میلیمتر
  • طول بدنه ۱۵۰ سانتیمتر رول شده به روش نورد سرد به ضخامت ۵ میلیمتر
  • لوله آتشکده سایز ۸ اینج، لوله دودکش ۵ اینچ
  • مشعل F88 ایران رادیاتور
  • تجهیزات کنترلی ترموستات مستغرق، گیج ترمومانومتر، شیر اطمینان استاندارد تنظیم شده
تجهیزات کنترلی مورد نیاز برای آبگرمکن صنعتی

در آبگرمکن صنعتی شرکت غفاری همانند سایر پروژه‌ها از تجهیزات کنترلی زیر استفاده شد:

  • ترموستات مستغرق: این تجهیز همانند یک کلید بر سر راه برق مشعل و یا المنت است. عملکرد ترموستات مستغرق با دما آب است. در صورتی که دمای آب داخل مخزن آبگرمکن از مقدار تنظیم شده بیشتر باشد کلید قطع می‌شود و بلافاصله بعد از پایین آمدن دما مجددا وصل می‌گردد. بنابراین دمای آب درون آبگرمکن صنعتی مقدار مشخصی باقی می‌ماند.
  • گیج ترمومانومتر: همانطور که از نامش پیداست این تجهیز یک نمایشگر است که دما و فشار درون مخزن را اندازه‌گیری می‌کند و به نمایش می‌گذارد.
  • شیر اطمینان: وظیفه اصلی شیر اطمینان یا همان SAFETY VALVE تنظیم فشار حداکثری درون مخزن است. در صورتی که فشار درون مخزن از فشار تنظیم شده شیر اطمنیان بیشتر شود با خروج آب از شیر اطمینان فشار مخزن کاهش پیدا می‌کند. استفاده از شیر اطمینان با عملکرد مناسب بسیار مهم است. در صورتی که شیر اطمینان به درستی عمل نکند خسارات جبران ناپذیری به مخزن تحت فشار وارد خواهد شد.

فروشگاه اینترنتی کاریزپول